Prepričljiva komunikacija in javno nastopanje s paketom Prepričljiv PrezenterTrening komunikacije in javnega nastopanja je paket priročnika, devedeja in treh cedejev založbe Rokus Klett. Ko sem začel ta blog, sem si zadal nalogo, da bom objektivno spremljal, pregledal in ocenil vse, kar je na voljo za boljše javno nastopanje, prezentacije in prepričljivo prenašanje sporočila. Četudi bo to v nasprotju z mojim prepričanjem, ponudbo ali znanjem.

In tako sem podrobno pregledal tudi multimedijski paket Trening komunikacije in javnega nastopanja, v katerem nastopa Saša Einsiedler, znana javna osebnost. Na prvi pogled se zdi paket korektno narejen – in z reklamami zbuja vtis odličnega izdelka. Če le niso reklame zato, da povečajo prodajo malo manj odličnega izdelka.

Prvi pomislek imam namreč že pri naslovu. V poslovnem svetu pri frazi trening komunikacije najprej pomislimo na poslovno govorico telesa. Te je pa v paketu zelo malo. Velika večina besedila priročnika je namreč posvečena tehnikam sproščanja in dvigovanju samozavesti! Drži, da to lahko vpliva na boljšo komunikacijo, ni pa pogoj. Zato trdim, da naslov paketa ne ustreza dejanski vsebini. Nasveti za javno nastopanje so tudi manj kot osmina vsebine (priročnika) in tudi večji delež video nasvetov ne popravi tega vtisa.

V času, ko smo ljudje skeptični o vsem, je potrebno pri prodaji biti iskren. ZELO iskren. Zato se bodo ljudje odločali za ta paket tudi na osnovi priporočil. Ki pa na spletni strani (nastopanje.si) NISO priporočila le dejanskih uporabnikov tega paketa, ampak tudi priporočila udeležencev osebnega treninga ga. Einsiedlerjeve. Prvi nasvet za spletno prodajo tega paketa – priporočila naj bodo LE od dejanskih kupcev ali vsaj prijateljev, ki pa so “šli skozi” trening paketa. In predvsem bi prepričala video priporočila, če sprostitvene tehnike paketa učinkujejo, saj je njihova uporaba dolgotrajna.

Priročnik za komunikacijo in cedeji

Priporočene so namreč vaje v trajanju 63 dni – trikrat po 21 dni naj bi poslušali po enega od treh priloženih cedejev. Če odkrivate skrivnosti javnega nastopanja naročnikom storitev, bodo takoj prenehali sodelovati z vami pri vaši omembi, da bodo potrebovali dva meseca za odličen nastop. Ki mora navadno biti v naslednjih dveh, treh dneh … Sam imam nek tuj meditacijski program in pri njegovi uporabi sem “zdržal” 7 dni poslušanja istih glasbenih vzorcev – po programu – preden sem prešel na naslednje. Tri tedne (krat 3!) pa ne bi poslušal iste melodije, hvala.

Ena opazka mimogrede – ker sem pravkar prebral prenovljeno izdajo knjige Z idejo do bogatstva! Napoleona Hilla, lahko trdim, da je Hill najbolj znan po eni od vodilnih misli priročnika “Da v življenju lahko dosežete vse, česar se lotite z iskreno in globoko željo”. Morda v Hillovi knjigi ni napisana točno tako – toda priročnik za osebno rast bi to knjigo lahko omenil v virih.

Priročnik je korektno napisan in o tehnikah BWE ne bom razglabljal – nisem strokovnjak zanje. Gre za uporabo nevrolingvističnega programiranja in tehnik hitrega učenja, konkretno z glasbenimi vzorci doseganja sproščenosti možganov v območju alfa in teta možganskih valov (no, tu nisem ravno laik, postavil sem spletno
stran za hitro učenje tujih jezikov za naročnika). Trije cedeji vsebujejo posnetke Camerona Daya (ZDA) in po poslušanju verjamem, da vas spravijo v sproščeno stanje. Bi pa bilo dobro se še malo potruditi in “spraviti” opis skladb na cedejih v svetovne zbirke podatkov, saj ljudje vse bolj uporabljamo npr. iTunes. Ta mi je ponudil, da je prvi cede avtorja Olafa Nixona z naslovom Cosmosis …

In javno nastopanje …

O kratkem delu namenjenemu javnemu nastopanju pa seveda lahko več povem. Najprej to, da izdelek je dobra ideja. Opisi, nasveti, pogoste napake pri javnemu nastopu – in vse podprto s kratkimi video posnetki. Ampak izvedba bi lahko bila boljša in to tudi mene boli.

Če najprej komentiram natisnjeno besedilo. Menim, da je bilo dovolj časa, da bi pred tiskom še enkrat pregledali vse stavke. Če so dvoumno napisani, tega ne zamerim – če gre samo za “lateralno” škodo, ki ne bo ogrozila mojega ugleda (beri: posledice napake bodo le moje doživetje). Ne morem pa oprostiti napak v priročniku, ki ga (ponovno) vzamete v roke za hitro osvežitev in uporabite napačen nasvet v javnem nastopu. Primer stavka na strani 40: “Pomembna je tudi izbira oblačil …, ki naj ne bodo snežno bela, brez drobnih črt in pepita vzorcev.” Tukaj razumem, da NAJ BI imel drobne črte na srajci namesto nasprotnega. Menim, da ta stavek ni bil pregledan pred tiskom glede semantike.

Na strani 85 se uporablja izraz “piramida” t.j. položaj rok s sklenjenimi prsti. Kolikor spremljam, vsi strokovnjaki za javno nastopanje uporabljamo izraz “zvonik”. Pa npr. na strani 91 sem pri frazi “…
tudi ko želim pogledovati na svoj PWP” moral pošteno pomislti, da gre za prikazano predstavitev powerpoint. Predlagam hiter dodatek spletne strani s popravki kot je običajna praksa tujih in nekaterih slovenskih založnikov.

DVD za trening komunikacije in javno nastopanje

Z velikimi pričakovanji sem nato pogledal še devede. Korektno je zastavljen, z logično razdelitvijo na dele o javnem nastopanju in vaje (sproščanja). Toda izvedba me je razočarala. Zakaj?

Zaradi treh – po mojem mnenju – kiksov. V tem blogu sem že večkrat napisal, da razprti prsti dlani “razorožijo” ženske, ki na ta način v nastopu ne prepričajo. Pri prikazu prepričevalnega govora boste opazili prav to. Drug pomislek imam pri “cmokanju” ustnic, ki je v priročniku odsvetovano (in za izogibanje tega predlagano pitje vode). Kar nekajkrat ga boste slišali – in to ne spada v “kikse”, za katere se ga. Saša v dodatnem videu opraviči “da so jih namenoma pustili” zaradi večje življenskosti delanja napak t.j “motiti se je človeško”. Kar je sicer pohvalno.

Ekranska slika devedeja Treninga komunikacijeNajbolj zamerim uporabo animacij za govornico v videu in (ne)predvajanju glasbe v ozadju. Video “bokeh” učinki so popolnoma nepotrebni in v nasprotju z Mayerjevo teorijo dveh kanalov. Moteče prehitro gibanje vzorcev v ozadju začne hitro motiti, glasba pa po eni minuti prav tako. In tu gre predvsem za napako naročnika izdelave devedeja – izvajalec je naredil posnetke v skladu s svojimi prepričanji namesto da bi mu naročnik pojasnil, da gre dejansko za e-izobraževanje. Kjer pa je dosledna uporaba Mayerjeve teorije dveh kanalov ključna – ljudje lahko kvalitetno sprejemamo le informacije po dveh kanalih hkrati, torej sliko in govor (brez glasbe in stalnega spreminjanja DRUGE slike t.j. ozadja).

Kaj bi najbolj koristilo devedeju? Prav prilagoditev e-izobraževanju – razkosanje na še manjše dele, posamezne nasvete v video posnetkih (in to je drugi nasvet za spletno trženje tega paketa). Torej razkosanje (ang. “chunking”), priprava kazala vsebine in dodatek funkcionalnosti SCORM. To bi omogočilo prodajo paketa podjetjem, akademskim ustanovam in drugim, ki imajo lastne sisteme e-izobraževanja. Priredba video posnetkov je pa enostavna s pravim orodjem – Camtasia Studio (ja, priznam, prodajam v Sloveniji).

Poleg tega ima govornica v video posnetkih (snežno?) belo oblačilo, ki je kar nekajkrat “zažgano”, včasih se to opazi tudi na obrazu. Kar se v priročniku odsvetuje pri nastopu pred kamero.

Predlogov za izboljšave zgornjega ne bom navajal, saj sem utemeljil opaženo. Dam pa založbi brezplačno še tretji nasvet (za izvedbo takšnih del sem plačan) in sicer za spremembo prodaje paketa s spletnim trženjem. To da je paket na voljo po malenkost znižani ceni za manj kot 42 EUR je morda prozorno (za poslovna darila v tem primeru ni davka), bi pa s spodnjo spremenjeno ponudbo prodali 2-3x več. Grafične sheme nisem risal, je pa razumljivo, praktično in izvedljivo.

  1. Nakup paketa (knjiga, prvi cede) za 37 EUR? Če da, pojdi na 3, sicer na 2.
  2. Nakup e-dostopa do knjige in posnetka (MP3) prvega cedeja za 27 EUR? Če da, nakup, vpis v člansko spletišče (osnovni nivo) in pojdi na 6. Če ne, ponudba brezplačnega poročila z nekaj najboljšimi nasveti iz priročnika za vnos e-naslova (in nadaljnji e-poštni marketing) in pojdi na 6.
  3. Nakup dodatnih dveh cedejev in devedeja za skupaj 77 EUR? Če da, pojdi na 4. Če ne, nakup verzije v točki 1, vpis na e-listo potencialnih kupcev devedeja in pojdi na 6.
  4. Naročilo dodatnega coachinga/treninga za skupaj 297 EUR (4x 30 minut/teden PREK Skypa)? Če da, nakup in vpis v člansko spletišče (z digitalnim dostopom do vseh vsebin), pojdi na 5. Če ne, potrdi nakup, vpis na e-listo kupcev za prejemanje dodatnih nasvetov in pojdi na 6.
  5. Nakup dodatnih (video) modulov SCORM za vse zgornje za skupaj 797 EUR (neomejena uporaba v organizaciji)? Če da, nakup in vpis na e-listo e-izobraževalnih organizacij. Če ne, pojdi na 6.
  6. Konec prodajnega lijaka.

Seveda so tu še variacije, osebni coaching pa partnerski program s provizijami, mala sprememba vsebin itd. Komentarji založbe so seveda dobrodošli in jih bom objavil, če je zgoraj kakršnakoli napaka. Paket Trening komunikacije in javnega nastopanja je res nekaj novega na slovenskem trgu, lahko se ga pa še izboljša. Tako kot lahko vsak izboljša svoj javni nastop. Tale paket pa sem vrnil nazaj v knjižnico.

Slika paketa: Copyright 2012 YouTube.

FavoriteLoadingDodaj v priljubljene

Označeno z:

Kategorija: cederomiknjige

Avtor:

Všeč ta objava? Naroči se na vir RSS in jih pridobi še več!