skrivnosti predstavitev Steva JobsaV slovenščino je prevedena knjiga Skrivnosti predstavitev Steva Jobsa, iz originalne angleške The Presentation Secrets of Steve Jobs o kateri sem že pisal. Zakaj bi se odločili za slovenski prevod?

Ker je dober, slovnično OK in (zame) tudi strokovno sprejemljiv. Zares vam ni potrebno prebirati angleškega originala (no, samo ena očitna napakica je v besedilu, več na koncu), da bi prezentacijske skrivnosti Steva Jobsa spoznali “skoraj” brez gledanja videoposnetkov njegovih nastopov. Prva opazka tukaj – naslov v prejšnjem stavku s poudarjeno besedo skrivnosti bi morda bolj ustrezal kot Skrivnosti predstavitev Steva Jobsa. Zakaj? Ker boste spoznali kar nekaj skrivnosti uspešnih ljudi – torej ne samo Jobsa – in ne zgolj veščine znanja prezentacij. To je le del uspeha (pogoj je dober izdelek oz. storitev).

Torej le skrivnosti predstavitev Steva Jobsa ali še kaj?

Knjiga je razdeljena na tri dele – kar je uveljavljena delitev vsebin, ki si jo ljudje najbolj zapomnijo (in kar vam “trobimo” mojstri prezentacij). Preprosto. V prvem delu se boste naučili ustvariti zgodbo, v drugem kako pričarate doživetje in v tretjem kako z veliko vaje še izboljšate prezentacijo. Jaz bi knjigo povzel kar kot PSJ – Prezentacije Steva Jobsa pa tudi kot Prepričljivost, Strast in Jedrnatost.

Prepričljivost zato, ker je to pač osnova za uspeh – dosežen cilj vsake prezentacije. In prepričljivi boste, če zares poznate, čutite in brez zadržkov verjamete v lastno podjetje oz. izdelke in storitve. Ter seveda vadite za najbolj pomembne prezentacije v vašem življenju tudi več ur več dni tako kot mojster Steve Jobs, ki je pazil tudi na podrobnosti prave osvetlitve predstavljenih izdelkov (Apple) …

Strast proda bolj kot mirno, “zaspano” predstavljanje. Vaša prezentacija bo veliko bolj uspela, če boste strastno zagovorjali prepričanje vas, vaše ekipe in po možnosti še poslovnih partnerjev. Spet bom omenil, da ni potrebno skakati kot opica kot je včasih to naredil Steve Ballmer (Microsoft) … toda dovolj bo pravšnja pripravljenost, zaupanje v lastno podjetje, izdelek ali storitev – in spreminjanje hitrosti govora, višine glasu in glasnosti besed. Pa nekaj govorice telesa in gibanja rok. Lahko ste strastni pri prezentaciji, tudi če niste strasten človek sicer, če me razumete. A brez bleferstva!

Jedrnatost pa pri Jobsu pomeni veliko slik, malo besed, minimalnost. Skratka zen (avtor Carmine Gallo omeni tudi knjigi Presentation Zen Garra Reynoldsa in Slide:ology Nancy Duarte). Poglejte razne videoposnetke predstavitev izdelkov Apple (iščite npr. po imenu konference – WWDC) pa boste razumeli. Gallo je celo postavil pravilo glede na Jobsove prezentacije: 10-40. To pomeni, da naj prvih 10 ekranov vsebuje le 40 besed – slovenske prezentacije imajo pogosto toliko besed na enem ekranu!

Zakaj sem uporabil besedo “ekran”? Če berete ta blog (hvala!), veste, da ne maram spačenke “slajd”. In tu moram prevajalcu čestitati, da je uporabil sicer starinsko pa vseeno najbolj znano besedo – diapozitivi – za ekrane prezentacije (PowerPoint ali Keynote ipd). Samo praktično nihče (več), ki ga poznam, zares ne uporablja izdelave diapozitivov iz prezentacije PowerPoint. Torej ne “ena tema, en diapozitiv” ampak bolj moderno, “ena tema, en ekran”.

Kdo pa je prevajalec? Marko Crnkovič. Opravil je zelo dobro delo, če privzamemo, da je že originalna knjiga bolj poveličevanje Steva Jobsa z nasveti, kako predstaviti poslovne ideje na preprost, “Jobsov” način, kot pa je zares knjiga za javno nastopanje. Je pa v prevodu en hud kiks – ki lahko vrednost celotne knjige Skrivnosti predstavitev Steva Jobsa zmanjša za polovico!

Na strani 29 (tudi v originalni knjigi je stavek na isti strani) je prevod “Zanesljiv način, da ne spregledate svojega poslanstva, je, da se ženete za denarjem zaradi denarja samega.”. Uh – spregled ali pa morda prvo razmišljanje prevajalca, ki ni bil nikoli odvisen od svojih prezentacij za podjetniški uspeh. Prav je, da se NE ženete za denarjem zaradi denarja samega. Original je takšen: “One sure way to lose sight of your purpose is to chase money for the sake of chasing money.”. Ali pa bi stavek bil spremenjen v pozitivno obliko, ker ta dvojni “ne” zahteva (pre)več razmišljanja – v nasprotju z Jobsovim zenom! Popačena realnost :-).

Torej z enim nujnim popravkom so Skrivnosti predstavitev Steva Jobsa knjiga, ki jo morate prebrati vsaj enkrat v življenju. Knjigo je izdala Tehniška založba Slovenije, ki je bila verjetno omejena pri dodatnih vsebinah (lahko bi bilo omenjeno npr. dogajanje pri zadnji javni predstavitvi Steva Jobsa, preden je preminil). Zato pa je v dodatku lepo pojasnjen tudi Jobsov najbolj znan govor študentom na Stanfordu – brez računalniške prezentacije. Govor in video si oglejte tukaj, na naslednji povezavi pa lahko naročite knjigo Skrivnosti predstavitev Steva Jobsa. Za prezentacije z načeli Jobsa pa lahko postanete tudi Prepričljiv Prezenter.

Ocena: spada na polico!

Povezani zapisi


Označeno z:

Kategorija: knjige

Avtor:

Všeč ta objava? Naroči se na vir RSS in jih pridobi še več!