second lifePri iskanju vsebin za blog sem slučajno naletel na Second Life. No, le na članek o tem družabnem omrežju, nisem se mu pridružil (čeprav sem v preteklosti nekaterim pomagal). In sem sklenil, da priredim bistvene informacije (iz italijanske revije za učenje angleščine!) ter primerjam uspeh Second Life z novimi družabnimi omrežji kot je Facebook.

Kaj je to drugo življenje? Prevod izraza Second Life je lahko slovensko ime za družabno omrežje, ki je še leta 2007 polnilo časopise. V njem ste lahko navidezno (iz)živeli svoje fantazije. Ustvarili svoj virtualni nadomestek (ali avatar). Celo kupili hiše, pohištvo in obleke z navideznim denarjem (ki ga je bilo kasneje možno tudi zamenjati s pravim – nekateri posamezniki so celo obogateli).

Družabna komponenta Second Life je bila (no, je še) srečevanje ljudi, spoznavanje novih prijateljev in tudi zaljubljanje. Lahko ste postali tudi odvisni od tega drugega življenja in preživeli v navideznem svetu več ur dnevno. Tudi podjetja so odprla svoje virtualne pisarne, oblikovalci svoje salone in časopisne hiše svoje podružnice. In zakaj je vse skupaj – vsaj v medijih – zamrlo?

Tehnični problemi Second Life

Eden od vzrokov neuspeha Second Life so lahko tehnični problemi. Novi člani morajo namestiti posebno programsko opremo za igranje. To je privabilo hekerje in čeprav so avtorji aplikacije popravili varnostne luknje, veliko članov še zdaj uporablja starejše verzije in so s tem ogroženi.

Linden Labs (avtor Second Life) je javno kritiziral svoje člane. Podjetje je sovražilo senzacionalne zgodbe v časopisih in trdilo, da Second Life ni namenjen družabnemu mreženju (ta izjava je po mojem mnenju velika napaka). Seveda so želeli privabiti podjetja in izobraževalne ustanove. Tudi FBI je posredoval s preiskavo o nelegalnih igrah na srečo itd.

Kar je najtežje, je izdelava in upravljanje avatarja. Za oboje potrebuješ čas, pa še obiskovalci Second Life morajo ustvariti svoj lasten svet. Investirati denar. In v vse obleke, hiše in druge elemente igre, ki so seveda imeli svojo ceno.

Naslednja generacija je pokopala Second Life

Močna konkurenca družabnih omrežij kot so Facebook, Twitter in tudi Google Plus ni premaknila avtorjev Second Life. Ta novejša omrežja so seveda preprosta in – takojšnja. In enostavno prenosljiva na zadnjo modo danes – pametne mobilnike. Second Life ne more izkoristiti prednosti mobilnih tehnologij, torej …

To leto (2011) je Linden Labs zmanjšal število zaposlenih za 30 odstotkov. Članov omrežja imajo sicer še dovolj. Vsaj univerze in podjetja uporabljajo Second Life za svoje virtualne razstave in konference. Kaj pa vi menite o prihodnosti Second Life?

Slika iz mediaspin.com, licenca CC 2.0.

Povezani zapisi


Označeno z:

Kategorija: programi

Avtor:

Všeč ta objava? Naroči se na vir RSS in jih pridobi še več!