Knjiga Amazon Brad StoneKnjiga Amazon ameriškega novinarja Brada Stona je odličen pregled nastanka, delovanja in prebojev družbe Amazon ter njenega glavnega lastnika in ustanovitelja – Jeffa Bezosa.

Prebral sem že ogromno poslovnih knjig in tale se lahko primerja z biografijo Steva Jobsa (Isaacson) in knjigo Iskanje (Battelle), ki dejansko opisujeta vzpon družb Apple in Google. Ampak s čisto podjetniškega stališča je knjiga Amazon najboljša in 400 strani pritegne od začetka do konca.

Ne bom vas mučil z “jeffizmi” (izjavami Amazonovega prvega človeka) in drugimi domislicami, ampak povzel le tri glavne gonilnike razvoja Amazona, ki bi jih morala imeti podjetja v rasti:

  1. Kupec je najpomembnejši. Ponudimo izdelke tudi z izgubo na začetku, če bomo osvojili trg (in srca kupcev).
  2. Preizkusimo veliko idej a zavrzimo slabe in se lotimo čisto drugih, tudi če (še) nismo najboljši v tem. Potem pa celotni nakupni proces naredimo bolje od drugih.
  3. Ponudimo lastno platformo še drugim. Tudi če nas ne zanima določena tržna niša, lahko služimo s provizijami za storitve naše platforme – pa še nove ideje bomo dobili.

Upam, da ste zgoraj spoznali nekatere dobre in slabe poslovne poteze Amazona v preteklosti. Konkurenco so namreč lahko “ubili” ali prisilili v prodajo dejavnosti Amazonu zgolj z nižjimi cenami in seveda optimalno kontrolo nad celotno logistiko (procesov od pritiska kupca na gumb Kupim do dostave na njegov naslov). Prav zaradi optimizacije stroškov nabave, skladiščenja in transporta lahko prihranjen denar porabijo za začetne investicije oglaševanja in nizkih cen nove ponudbe.

Nove ideje Amazona seveda v veliki meri izhajajo iz Bezosovega zelnika in tu knjiga lepo prikaže, kako se Amazon loti ali zavrže implementacije takšnih idej. Recimo prvi Kindle je bil posrečen izdelek, ker je ravno pri njegovi prvi verziji tehnologija začela omogočati relativno poceni brezžičen dostop in s tem Bezosovo idejo, da se naj bralec elektronskih knjig sploh ne bi zavedal, da uporablja brezžično omrežje.

Pri lastni platformi pa upam, da ste poleg bralnikov Kindle (“kontrolirajmo celotno platformo, tako kot Apple” – strojna in programska oprema, storitve) prepoznali še vsaj storitve v oblaku kot npr. Amazon S3, najeti diskovni prostor. Vlagatelji rizičnega kapitala v ZDA menda mladim podjetjem (startupom) pogosto dajo kar bone za Amazonove oblačne storitve, ki so sicer v omejeni (a bogati!) obliki pogosto na voljo brezplačno eno leto. Mogoče so prav oblačne storitve največji prispevek Amazona h globalni inovativnosti.

Tudi slovenski mediji včasih napišejo, ali je smiselno odpreti trgovino na Amazonu. Nekaj namreč velja za spletne obiskovalce Amazona – tja gredo(-mo) s kreditno kartico v roki, torej z namenom nakupa.

Prebral sem knjigo Amazon v slovenskem prevodu, ki je na voljo pri Založbi Učila (tudi vir slike).

Ocena: obvezno za vsako resno podjetje.

FavoriteLoadingDodaj v priljubljene

Kategorija: knjige

Avtor:

Všeč ta objava? Naroči se na vir RSS in jih pridobi še več!